aug
jul
jun
mei

Dag voor Onzekerheid

Heidi Linck

Heidi Linck

Tot 2020 was het ‘not done’: met anderen je onzekerheden delen. Corona bracht hier verandering in: vrijwel elke reclame begint nu met “in deze onzekere tijd”. Maar was de tijd er voor zo zeker dan?

Heidi, 17 augustus 2020

lees meer

Wereldwijde dag van Onzekerheid

Heidi Linck

Heidi Linck

Beste allemaal,

Om de wereld beter te maken, zou ik een wereldwijde dag voor Onzekerheid willen introduceren. 

Dit is een dag die mensen ruimte geeft om hun onzekerheid te uiten. Of ze het op die dag willen vieren of betreuren is hun eigen keuze. Het mag allebei. Daarom noem ik het geen feestdag en ook geen herdenkingsdag. Het is gewoon een dag die ons toestaat om kwetsbaar te zijn en onze kwetsbaarheid te durven laten zien. Iets wat we in 2020 juist vrijwel nooit durven en in 2030 hopelijk wel. 

Heidi, 22 juli 2020

lees meer

First Contact

Heidi Linck

Heidi Linck

We wilden een proces in gang zetten waarmee we vorm gaven aan een nieuwe toekomst. Wat het resultaat zou kunnen zijn? Of het wel de juiste waardes waren? We reisden heen en weer door de tijd. ‘Was het toekomst of was het verleden?’ We wisten het niet. We streefden naar gelijkwaardigheid op allerlei vlakken.

 

Heidi, 18 mei 2020

lees meer

Heidi Linck

In 2020 noemde ik mijn kunst al activistisch. Ik probeerde los te komen van de elitaire bubble waarin ik me met mijn werk vaak bevond. Galeries en musea meed ik steeds meer. Ik bracht mijn werk in de openbare ruimte. En, ook al stond ik niet met spandoeken op het Malieveld of te schreeuwen op een zeepkist op een plein, ik wist mensen met mijn kunst steeds meer te verleiden om hun omgeving opnieuw te verkennen...

https://www.youtube.com/watch?v=Au7hdYnwkO4&feature=youtu.be 

website
lees meer

En niet meer door de kaders van economie of politiek, maar vanuit eigenwaarde en eigenheid. Commercie en spektakel legden die eigenwaarde lam en juist daarvan leken we in die tijd van crisis - even - af te stappen.   

We wilden een proces in gang zetten waarmee we vorm gaven aan een nieuwe toekomst. Wat het resultaat zou kunnen zijn? Of het wel de juiste waardes waren? We reisden heen en weer door de tijd. ‘Was het toekomst of was het verleden?’ We wisten het niet. We streefden naar gelijkwaardigheid op allerlei vlakken.

Als beeldend kunstenaar werk ik op locatie en in de openbare ruimte. Zowel vanuit de ruimte als met de mensen die daar eigenaar zijn. Zij zijn de bron voor mijn werk. Ik reageer op die ruimte en werk samen met de gemeenschap die daar op die plek verblijft, daar werkt of woont. Ik gebruik collage als een manier van denken daarover. Door beelden te combineren kun je alles op losse schroeven brengen. Precies zoals de tijd rond de crisis. En dat je het daarna weer helemaal opnieuw kan rangschikken met elkaar. En nieuwe verbanden kan zoeken.